LinkedIn tips & tricks
Inhoud
Advertising | Afmetingen pagina | Campagnes | Company Page | Interessante links | Meta tags | Mogelijkheden Admin Tool | Targeting | Uitnodiging annuleren
Advertising
Zie pagina Linkedin advertising.
Afmetingen pagina
Zie pagina Linkedin afmetingen.
Campagnes
Zie pagina Linkedin campagnes.
Company Page
Om een Linkedin company page aan te maken, moet je over een e-mailadres van dat bedrijf beschikken. Zo’n pagina aanmaken doe je hier: https://www.linkedin.com/company/add/show
Interessante links
- Linkedin Resume Builder (om van je Linkedin-profiel een downloadbaar CV te maken): http://resume.linkedinlabs.com/
- The Ultimate Cheat Sheet For Mastering Linkedin: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/23454/The-Ultimate-Cheat-Sheet-for-Mastering-LinkedIn.aspx
Meta tags
Zie Linkedin Meta Tags.
Mogelijkheden Admin Tool
Als je admin bent van een LinkedIn company page, dan kan je de ‘edit mode’ van die pagina gebruiken:
- Overview = je bedrijfspagina.
- Careers = mogelijkheid om jobs toe te voegen (= betalend).
- Products & Services = mogelijkheid om diensten en/of producten toe te voegen (= gratis). UPDATE: deze feature heeft Linkedin verwijderd!
- Follower Inisghts = statistieken over de mensen die je bedrijfspagina volgen (totaal, nieuw, demographics, …) en over de bedrijfsupdates (comments, likes, impressions).
- Page statistics = statistieken over je bedrijfspagina (page views, unique visitors, page clicks, …).
- Insights = aantal connecties, people als viewed, departures, connection graph, …
Mogelijkheden ‘overview’:
– Bedrijfsnaam ingeven;
– Bedrijf omschrijven (minimum length = 250 characters);
– Bedrijfsnaam en -omschrijving aanpassen adhv de taal van de bezoeker;
– Standaardtaal instellen;
– Page admins beheren;
– Logo toevoegen / veranderen;
– Company specialities ingeven;
– Company groups toevoegen;
– Company type, size, website url, industry, operating status en year founded instellen;
– 1 of meerdere adressen ingeven;
Mogelijkheden ‘careers’:
– Audience targeting;
– Banner instellen;
– URL achter de banner instellen;
– Titel en ondertitel instellen;
– Inleiding (titel en beschrijving) instellen;
– YouTube video toevoegen;
– Afbeelding toevoegen;
– Slides toevoegen;
– Links toevoegen;
– Featured employees toevoegen;
– Extra info toevoegen;
– Pixel tracker instellen.
Targeting
Als je bedrijf in meerdere talen communiceert, kan je op de homepage gebruik maken van targeting. Als je op “edit” klikt, kan je per taal een andere company description ingeven. Dit gaat helaas (nog) niet op de productpagina. Op de productpagina kan je wel targeten op basis van company size, job function, industry, seniority en geography.
Uitnodiging annuleren
Als je per ongeluk op “connect” hebt gedrukt bij het bezoeken van een Linkedin profiel en dit wil annuleren, dan moet je gewoon naar je inbox gaan en op “sent” klikken. Daar staan je verzonden uitnodigingen. Als je dan op subject line van de uitnodiging klikt, krijg je de mogelijkheid om op “withdraw” te klikken. Als je dat niet ziet staan, betekent het dat de uitnodiging al verstreken is (ofwel al aanvaard is, maar dan zou je daar een melding van moeten gehad hebben). Die persoon krijgt hier geen notificatie over, maar als je die ooit in de toekomst wel wil toevoegen dan heb je zijn / haar e-mailadres nodig.