Instagram tips & tricks

 

Inhoud


Afmetingen | Advertising | Blogs | Prints| Statistieken | Tips & tricks | ToepassingenWedstrijden organiseren

 

Instagram Afmetingen


Zie pagina Instagram afmetingen.

 

Instagram Advertising


Zie pagina Instagram advertising.

 

Blogs & Websites


Zie pagina Instagram blogs & websites.

 

Prints


Er zijn heel wat toffe mogelijkheden om je Instagram foto’s te laten printen, namelijk:

  • Sticky9 (heette vroeger Stickygram): maak magneetjes, iPhone cases en IPad covers van je instagrams
  • Casetify (heette vroeger Casetagram): maak smartphone case van je instagrams
  • Postcardgram & Postagram: maak postkaarten van je instagrams
  • Wallgram: maak wallpapers & posters van je instagrams
  • Stitchtagram: maak een kussen of tas van je instagrams
  • Instamaker: instagrams op t-shirts, koffietassen en postkaarten
  • Keepsy: fotoalbums en kalenders maken van je instagrams
  • Canvaspop & Bumblejax: print je instragrams op canvas
  • Reusegram: maak herbruikbare stickers van je instagrams
  • Printstagram: miniprints, stickers, posters, minibooks, fotostrips, buttons, magneten, t-shirts … (bestaat ook een Nederlandse site van)
  • Projecteo: maakt van je instagrams een mini slideshow (projector inbegrepen)
  • Boomf: je instagrams op marshmallows (hmmm…)
  • Blurb: maak een instagram boek
  • Hatchcraft: handgemaakte bamboor instagram frames
  • Instaprint: photobooth voor instagrams (handig op events)

instagram-photobooth-instaprint

 

Statistieken


Zie pagina Instagram statistieken.

 

Tips & tricks


  • Het maximum aantal characters voor je username is 30, maar ik raad je aan om je username identiek te maken aan die van je (potentiële) Twitter username, aangezien veel mensen hun Instagrams ook delen op Twitter (indien ze daar ook een account hebben). Als je dan gementioned wordt, dan wordt je op beide platformen juist gementioned. Op Twitter is het maximum aantal characters slechts 15.
  • Leg je username zo snel mogelijk vast, ook al ben je niet (meteen) van plan een Instagram account aan te maken. Enerzijds zodat niemand anders de naam kan claimen, anderzijds omdat men dan toch op een profiel (met crosslink naar je website) kan terechtkomen als iemand je mentioned in zijn/haar instagram.
  • Voeg meteen een goede beschrijving + link naar je website toe. Vermeld eventueel ook je officiële hashtag, indien je er een hebt en wilt dat anderen die ook gaan gebruiken.
  • Voeg populaire, maar relevante, hashtags toe. Overdrijf niet!
  • Volg relevante personen en repost hun foto’s indien van toepassing. Een goed voorbeeld hiervan is @vsco, die wekelijks de mooiste foto’s kiest die onder de hashtag #VSCOcam worden gepost en zo hun community in de spotlight zet.
  • Denk eraan dat op Instagram een grotendeels jong doelpubliek zit.
  • Een wedstrijd organiseren kan ook wonderen doen. Om je bestaande community te belonen (sommige bedrijven geven zelfs wekelijks een klein prijsje weg aan iemand die hun hashtag gebruikt) en om nieuwe volgers aan te trekken.

 

Toepassingen


Manieren om Instagram toe te passen op je bedrijf:

  • Wedstrijden houden met afgesproken hashtags (vb. #Mdemorgen)

instagram-toepassingen-MDeMorgen

  • Alle foto’s met een bepaalde hashtag verzamelen (vb. #starbucks)

instagram-toepassingen-starbucks

instagram-toepassingen-koppeling-foursquare-venue

  • Dagelijkse hashtags (vb. #CNNireport)

instagram-toepassingen-dagelijkse-fotos

  • Zelfgemaakte battles (vb. #foodbattle)

instagram-toepassingen-zelfgemaakte-battles

 

Wedstrijden


Manieren om Instagram wedstrijden te organiseren:

  • Via Statigram
  • Via Instagram API
  • Via Instagram Hashtags

Voorbeelden van Instagram wedstrijden: zie pagina Instagram campagnes.