Als je van plan bent om je Facebookpagina als communicatiekanaal te gebruiken, naar een bepaalde doelgroep en met een bepaald doel, dan is het heel belangrijk dat de post die op je pagina verschijnen consistent zijn en bij je merk passen. De branding van zo’n postjes spelen hier een belangrijke rol in. Door er bijvoorbeeld een bepaald labeltje of kleurschema aan te hangen, zouden je Facebookposts beter kunnen opvallen in de drukke newsfeed van je volgers. En zou het sneller aanvullen als een geheel. Het is dan ook heel belangrijk dat die branding in dezelfde lijn als je website of webshop ligt.
Om je een beter beeld te geven van wat ik hiermee bedoel, heb ik op deze pagina een aantal voorbeelden verzameld. (Wordt nog aangevuld) Namelijk:
Kbc Jongeren | Häagen-Dasz Belgium | Pearle Opticiens Nederland | 8Fact | Nescafé Belgium
KBC Jongeren – Wij spreken uw taal
Branding: Label onderaan (en soms rechts) met logo & slagzin.
Link Facebookpagina: https://www.facebook.com/KBCJongeren
Häagen-Dasz Belgium (onweerstäanbaar lekker)
Branding: slimme woordspeling in de copy + prachtig & verleidend beeldmateriaal + huisstijl doorgetrokken met de kleuren (goud randje + gouden, zwarte en witte tinten)
Link Facebookpagina: https://www.facebook.com/HaagenDazsBelgium
Pearle Opticiens Nederland
Branding: Label met logo of logo met bijpassende achtergrond, beiden in dezelfde huisstijl als hun website / webshop.
Link Facebookpagina: https://www.facebook.com/pearleopticiensnederland
8Fact – Know What You Don’t Know
Branding: logo (schuine 8) + gele kader + feitje met daarachter #8fact + slogan + url op iedere foto. Goed gebruik van lettertype en bijhorende foto doet ook al veel.
Link Facebookpagina: https://www.facebook.com/8fact
It all starts with a Nescafé
Branding: rode onderkant met de slogan “It all starts with a Nescafé”.
Link Facebookpagina: https://www.facebook.com/Nescafe.BE