Postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie: Upgrade
In een vorige post over het postgraduaat Digitale Marketing en Communicatie zei ik dat er nog heel wat gebreken en onvolmaaktheden inzitten. Dat wisten ze bij de Ehsal Management School ook en aan de hand van onze opmerkingen gaan ze de opleiding upgraden.
UPGRADES
Wat gaat er al sowieso veranderen? Er gaan nieuwe sessies bijkomen zoals Mobile business applications, Return on marketing investments, Tabloid marketing en Participatieve marketing (sessie van gastdocent Luc Perdieus). Ook worden de topics Digitale begrippen en concepten, E-commerce en E-retail verder uitgediept. The future of digital wordt aangevuld met een sessie van topdocent Jo Caudron en onder leiding van Nathalie Bekx zullen de studenten een Community Game spelen. Plus er is een bezoek gepland aan de beurs Digital Marketing First.
Wat er normaal nog gaat veranderen zijn de gastdocenten. Op een positieve manier weliswaar. We hebben namelijk tijdens deze opleiding na elke les van elke gastdocent de docent moeten beoordelen op een aantal criteria. Op basis van die criteria gaat de EMS een aantal gastdocenten schrappen en natuurlijk een aantal (interessante) gastdocenten toevoegen.
THE LIFE AFTER
Wat je je meestal nog afvraagt bij het kiezen van een (laatste) studierichting, is welke job je er mee kan krijgen. Deze opleiding eindigt bewust eind april, zodat je al in mei op de arbeidsmarkt zou komen – voor de rest die pas in juni afstuderen. Ik ben toen nog niet meteen beginnen werken (omdat ik nog wou genieten van een laatste lange vakantie), maar ben een vrijwillige stage gaan lopen bij de Ancienne Belgique. Ik dacht ook pas in de vakantie te gaan solliciteren, maar dat veranderde nadat ons opleidingshoofd Hugo Couck een interessante job naar ons had getweet (door #ehsal toe te voegen, de hashtag waarmee we heel het jaar door hebben gecommuniceerd). Dankzij hem en de beslissing om toch al te gaan solliciteren, mag ik in september als Social Conversationalist beginnen bij het communicatiebureau Kunstmaan.
Ook de rest van mijn klas vond al snel een job. Onder andere als:
– SEM consultant bij Queromedia
– Direct Marketing Coordinator bij Nu Skin
– Conversation & communication consultant bij Axis
– E-marketeer bij Studio 100
– Junior Account bij Best of Publishing
– Junior Product Manager bij Modular lighting
– Junior projectleider e-marketing bij DreamLand
– Webshopbeheerder bij DreamLand
– SEO coördinator bij Thomas Cook
– Online Marketing Dude bij bakerMEN
…
En degenen die nog geen job gevonden hebben, zijn momenteel een geweldige stage aan het lopen, interessant vakantiewerk aan het doen of gewoon aan het genieten van de vakantie.
WAAROM NOG?
Twijfel je nog of je je zou inschrijven voor de opleiding Digitale Marketing & Communicatie? Lees dan zeker eens de blogpost van mijn mede-student Renaat Delporte. Met hem kan je ook gaan spreken tijdens de infodag op zaterdag 3 september.
Succes nog met je zoektocht!