Facebook en LinkedIn zetten Message Ads stop in Europa

Vanwege nieuwe privacy regels in Europa (en Japan), vallen Message Ads nu onder dezelfde regels als e-mail. Waardoor je dus de consent van de gebruiker moet hebben, vooraleer je effectief een Message / Conversation Ad (gelijkaardig aan een echte e-mail) naar de gebruiker hun inbox mag sturen. Hierdoor zet LinkedIn haar Message en Conversation met locatietargeting Europa stop vanaf 15 december 2021. Bestaande Message en Conversation Ads kunnnen nog lopen tot en met 10 januari 2022:

linkedin message ads restrictions

Ook Facebook wordt getroffen door deze nieuwe privacy regels.

Sponsored Messages en Lead generation message templates binnen Facebook Messenger, WhatsApp en Instagram zijn niet meer mogelijk in Europa en Japan en ook sommige messaging metrics gaan niet meer beschikbaar zijn: https://www.facebook.com/business/help/384262082655927

Facebook leadgen ads in messenger
Facebook message ads error

Dit zijn al maar enkele voorbeelden van de restricties die worden opgelegd door de steeds strenger wordende privacy maatregelingen. Hierdoor wordt het verzamelen van first party nog meer belangrijk dan vroeger. Vervang je Facebook & LinkedIn message / conversation ads dus door leadgen advertenties en koppel er een e-mail flow aan vast om de leads verder door de funnel te sturen.

Vergeet dus geen koppeling op te zetten met je Facebook & LinkedIn leadforms en een e-mailplatform of CRM-systeem met geautomatiseerde e-mail mogelijkheden. In sommige platformen, zoals HubSpot, kan je een rechtstreekse sync instellen. Maar voor veel andere platformen ga je een koppeling via een tool zoals Zapier moeten instellen (of alle nieuwe contacten manueel opladen).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.