Facebook en LinkedIn zetten Message Ads stop in Europa

Vanwege nieuwe privacy regels in Europa (en Japan), vallen Message Ads nu onder dezelfde regels als e-mail. Waardoor je dus de consent van de gebruiker moet hebben, vooraleer je effectief een Message / Conversation Ad (gelijkaardig aan een echte e-mail) naar de gebruiker hun inbox mag sturen. Hierdoor zet LinkedIn haar Message en Conversation met locatietargeting Europa stop vanaf 15 december 2021. Bestaande Message en Conversation Ads kunnnen nog lopen tot en met 10 januari 2022:

Ook Facebook wordt getroffen door deze nieuwe privacy regels.

Sponsored Messages en Lead generation message templates binnen Facebook Messenger, WhatsApp en Instagram zijn niet meer mogelijk in Europa en Japan en ook sommige messaging metrics gaan niet meer beschikbaar zijn: https://www.facebook.com/business/help/384262082655927

The following two tabs change content below.

Lien Berden

Online Marketeer op iO
Ik ben een digitale marketeer die zich graag online vertoeft. Niet alleen om te communiceren, maar ook om te shoppen, muziek te luisteren, inspiratie op te doen, ... Momenteel werk ik als Senior Digital Marketeer bij het Digital Agency iO Belgium.

Laatste berichten van Lien Berden (toon alles)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.