Chrome Experiment ‘The Wilderness Downtown’.
Steeds meer muzikanten maken gebruik van het internet om hun muziek te promoten. Arcade Fire is daar geen uitzondering op. Op Adverblog – een blog van Martina Zavagno, waar ze links deelt naar de beste interactieve marketingcampagnes die ze tegenkomt op internet – vond ik een chrome experiment genaamd ‘The Wilderness Downtown‘. Het is een interactieve interpretatie van het nummer ‘We Used To Wait’ van Arcade Fire. Een geweldig voorbeeld van hoe muziek en technologie samenkomen om een meeslepende en interactieve ervaring te creëren.
Klik hier voor meer informatie en voorbeelden van chrome experimenten. Zoals je waarschijnlijk al had geraden, heb je Google Chrome nodig voor de beste kijkervaring van ‘The Wilderness Downtown’. Omdat het specifiek is ontworpen met Google Chrome in gedachten en daarom niet goed werkt in andere browsers.
In de blogpost zegt Martina dat ‘The Wilderness Downtown’ volledig is gebouwd met de nieuwste open webtechnologieën, waaronder HTML5-video, audio en canvas. Dit chrome experiment toont dus de kracht en mogelijkheden van HTML5 en de open webtechnologieën om grensverleggende projecten te realiseren.
Benieuwd? Voer dan je locatie in en geniet ervan!