Linkedin Advertising
Inhoud
Linkedin Rechterkolom Ads | Linkedin Sponsored Updates | Budget en betalingsmogelijkheden | Voorbeelden Linkedin campagnes
Linkedin Rechterkolom Ads
De allereerste vorm van Linkedin Advertising waren gewone Linkedin ads. Dit zijn text, image of video ads die aan de rechterkant van Linkedin verschijnen bij het getarget publiek. Om zo’n ad aan te maken, ga je naar www.linkedin.com/ads, klik je op “get started” en dan op “create an ad”. Je krijgt dan dit te zien:
AD SPECIFICATIES:
- Ad destination: URL + GA tag of Linkedin-pagina (company page of profile page)
- Headline – 25 chars (incl. spaces)
- Description / Context / CTA – 75 chars (incl. spaces)
- Image – 50×50 px, max. 2MB, PNG, JPEG of GIF
Als je alles hebt ingevuld, kan je kiezen aan welke doelgroep je ad getoond gaat worden. Zo kan je targeten op basis van locatie, bedrijf (naam, industrie, grootte), job (titel, functie, anciënniteit), school, vaardigheden, Linkedin groep, geslacht en leeftijd.
Je krijgt hier ook de mogelijkheid om Linkedin leden op andere websites te bereiken, via het Linkedin Audience Network.
Naar gelang de ingestelde targeting, stelt Linkedin een bedrag voor voor de max. CPC of CPM. Het minimum bod bij gewone Linkedin ads is €2. (Wat naar mijn mening best veel is.)
Linkedin Sponsored Updates
Sinds 23 juli 2013 krijgen adverteerders ook de mogelijkheid om een company update te promoten. Deze komen dan tussen de gewone updates te staan, in de home feed van het getarget publiek. Dit kunnen ook mensen zijn die je bedrijf niet volgen op Linkedin en die je updates dus normaal niet te zien krijgen.
Ook hiervoor moet je naar www.linkedin.com/ads gaan. Maar dan moet je klikken op “sponsor an update”:
Als je hebt gekozen welke update je precies wil promoten, dan kan je terug gaan targeten. Dit zijn dezelfde mogelijkheden als bij gewone Linkedin ads. Alleen bereik je iets minder mensen omdat je hier niet gebruik kan maken van het Linkedin Audience Network. (Maar als je beide printscreens vergelijkt, is dat voor België verwaarloosbaar.)
Hierna stelt Linkedin weer een max. CPC of CPM voor. Voor sponsored updates geldt een minimumbod van €2,60.
Voorbeelden Linkedin campagnes
Voorbeelden van Linkedin campagnes vind je hier: https://www.socialmediahandleiding.be/social-media-campagnes/linkedin-campagnes/