Instagram Advertising in België
Inhoud
Instagram Advertising mogelijkheden in België | Voorbeelden Instagram campagnes
Instagram Advertising mogelijkheden in België
Op 16 september 2015 hield Instagram een webinar over Instagram for Business. Hierin kondigden ze aan dat Instagram advertising gaat opengezet worden voor alle landen.
Ze zijn dit al aan het testen sinds november 2013 (met als eerste advertentie eentje van Michael Kors. Hieruit hebben ze geleerd dat je best een mobile optimized landing page moet hebben want anders krijg je geen goede resultaten (wat logisch is) en ook dat je best “tailored creatives” per platform maakt (dus aparte afbeelding voor Facebook en Instagram). Bijvoorbeeld:
Maar er zijn ook veel campagnes waarbij dezelfde afbeelding ook voor goede resultaten zorgde (als de afbeelding op zich visueel bij beide platformen past). Bijvoorbeeld:
Het opzetten van zo’n advertenties gaat gelijkaardig zijn aan Facebook. Je hebt dezelfde CTA-knoppen “Shop Now”, “Book Now”, “Learn More”, “Sign Up”, “Download”, “Watch Now”, “Contact Us”) die ook hier verschijnen in de taal van de gebruiker. En het meten van de resultaten gebeurd ook via de Facebook pixel.
En zoals eerder gezegd kunnen de afbeeldingen hetzelfde zijn, wat betekent dat ook hier de 20% tekst-regel bestaat. Dankzij de recente Instagram update, moet je je al niet meer beperken tot vierkantige afbeeldingen. De copy onder de afbeelding mag max. 300 characters zijn maar ze raden aan die copy rond de 170 characters te houden.
Ook hier gaan carousel ads of multi product ads beschikbaar zijn. Meer info hierover vind je in onderstaande video:
Dit is ongeveer wat je mag verwachten. Van zodra ik hier meer over weet, update ik deze pagina.
Voorbeelden Instagram campagnes
Voorbeelden van Instagram campagnes vind je hier: http://www.socialmediahandleiding.be/instagram-campagnes/