Pinterest tips & tricks

 

Inhoud


Advertising | Afmetingen | Campagnes | Blogs & Websites | Business pages | Buttons & logos | Rich Pins | Statistieken

 

Advertising


Zie pagina Pinterest Advertising

 

Afmetingen


Zie pagina Pinterest afmetingen.

 

Campagnes


Voorbeelden van Pinterest campagnes vind je hier: http://www.socialmediahandleiding.be/social-media-campagnes/pinterest-campagnes/

 

Blogs & Websites


Zie pagina Pinterest blogs en websites.

 

Business Pages


Ook als merk of bedrijf kan je een pagina aanmaken. Gewoon deze stappen volgen:

Stap 1: Ga naar https://business.pinterest.com/nl en klik op “lid worden als bedrijf”
Stap 2: Vul de nodige gegevens in en klik op “create account”

pinterest-tips-and-tricks-create-business-page

 

Hierna krijg je een korte rondleiding, maar daar echt relevant is die niet. Gelukkig kan je er snel doorgaan. Daarna krijg je je aangemaakte pagina te zien. Wat je doen nog moet doen, zijn deze stappen:

Stap 3: je website verifiëren. Meer info hierover vind je hier: https://help.pinterest.com/en/articles/verify-your-website

Stap 4: op je website (en eventueel andere kanalen, zoals bijvoorbeeld je nieuwsbrief) duidelijk maken dat je actief bent op Pinterest door een link te plaatsen naar je account

Stap 5: indien van toepassing, voeg dan ‘pin it’ knoppen toe te voegen aan de content / afbeeldingen op je website en gebruik ‘rich pins’ meta tags om extra informatie aan je pins toe te voegen

Stap 6Log in op analytics.pinterest.com en bekijk je statistieken (momenteel enkel voor business accounts)

Extra tipshttp://searchengineland.com/6-simple-tips-optimizing-pinterest-search-pinterest-engineer-smx-204935

Guide: Pinterest for business (EN) https://business.pinterest.com/nl/get-pinterest-business-guide

 

Rich pins


Rich pins (of “uitgebreide pins“)  zijn meta tags om extra informatie aan je pins toe te voegen. Eigenlijk dus hetzelfde principe als Twitter Cards, Open Graph tags en Schema.org tags. Wat die extra informatie precies inhoudt, hangt van het soort pin af. Er zijn momenteel 5 verschillende soorten:

  • Locatie pins: bevatten een kaart, adres en telefoonnummer
  • Artikel pins: bevatten de kop, auteur en beschrijving (van het artikel)
  • Product pins: bevatten realtime prijzen, beschikbaarheid en koopadressen. Pinners ontvangen ook een melding als een productpin die ze hebben toegevoegd in prijs is verlaagd
  • Recept pins: bevatten ingrediënten, kooktijden en serveertips. Met zoekfilters voor recepten kunnen pinners bijvoorbeeld zoeken naar veganistische, vegetarische, glutenvrije, paleo of bourgondische maaltijd-ideeën
  • Film pins: bevatten beoordelingen, castleden en recensies

Om deze informatie mee te geven aan je pin, moet je bepaalde tags toevoegen aan de code van de webpagina waar de locatie, het artikel, het product, het recept of de film zich op bevindt. Dit hangt af van het soort pin:

  • Locatie / Place rich pins: keuze tussen open graph & schema.org. Belangrijkste extra info: latitude & longitude
  • Artikel / Article rich pins: keuze tussen open graph & schema.org. Belangrijkste extra info: author
  • Product rich pins: keuze tussen oEmbed en semantic markup (Open Graph of Schema.org). Belangrijkste extra info: price & currency
  • Recept/ Recipe rich pins: keuze tussen schema.org en hRecipe. Belangrijkste extra info: ingredients & cook times
  • Film / Movie rich pins: enkel via schema.org. Belangrijkste extra info: release date, rating, genre, actors, directors

 

Statistieken


Zie pagina Pinterest statistieken.