Google Campagnes

Ben je benieuwd naar succesvolle Google campagnes die andere bedrijven hebben gelanceerd? Wil je inspiratie opdoen en leren van hun strategieën? Dan ben je hier aan het juiste adres! Deze pagina is een overzicht van een aantal Google Chrome Experiment campagnes, campagnes op Google Plus en nog een paar andere Google campagnes.

Inhoud


Google Chrome Experiment Campagnes | Google Plus Campagnes | Andere Google Campagnes

Google Chrome Experiment Campagnes


Google Chrome Experimenten zijn baanbrekende projecten die gebruik maken van webtechnologieën om innovatieve en boeiende ervaringen te bieden. Of het nu gaat om interactieve games, virtuele tours, artistieke installaties of andere vormen van digitale creativiteit, Google Chrome Experimenten stellen je in staat om je merk op een unieke manier te presenteren.

Door deel te nemen aan Chrome Experiment Campagnes kun je je merkverhaal tot leven brengen en je doelgroep betrekken op een dieper niveau. Deze campagnes bieden mogelijkheden voor maatwerk en personalisatie, waardoor je je boodschap kunt afstemmen op de interesses en behoeften van je doelgroep.

Met de enorme gebruikersbasis van Google Chrome en de brede ondersteuning voor moderne webstandaarden, kunnen Chrome Experiment Campagnes een groot publiek bereiken en impact hebben op verschillende platforms en apparaten.

Ontdek de grenzen van creativiteit en innovatie met deze voorbeelden van Chrome Experiment Campagnes:

Als je je Twitter handle ingaf op http://leavetheworldbehind.com/experience/, dan nam Swedish House Mafia je Twitter account over (of zo leek het toch) om hun film “Leave The World Behind” te promoten.

google-campagnes-chrome-experience-swedish-house-mafia-leave-the-world-behind
google-campagnes-chrome-experience-swedish-house-mafia-leave-the-world-behind-movie

Google Plus Campagnes


Google Plus was een sociaal netwerkplatform ontwikkeld door Google, dat gericht was op connectiviteit, interactie en het delen van waardevolle content. Je kon ‘Cirkels’ vormen, waarbij je je contacten kon organiseren op basis van je persoonlijke relaties, interesses of professionele netwerken. Zo kon je dus gerichter communiceren en content delen met specifieke groepen mensen.

Een andere functie van Google Plus was ‘Communities’, waar mensen met vergelijkbare interesses samenkwamen en discussies konden voeren over specifieke onderwerpen. Of je nu geïnteresseerd bent in fotografie, technologie, sport of kunst, er was altijd een community waar je je bij kon aansluiten en waardevolle interacties kon hebben.

Google Plus bestaat ondertussen niet meer, maar hier is nog een oude campagne van de tijd waarin het wel nog bestond:

Andere Google Campagnes


Een lijst van heel wat andere campagnes kan je terugvinden op de website van Think with Google: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-emea/search/#?query=campaigns

Nog een leuke is deze Snickers Google Misspellings campagne: https://www.youtube.com/watch?v=pamyPaTK4pw

Ken je zelf nog interessante campagnes? Dan mag je die altijd doorgeven.