Facebook afmetingen 2020

Zoek je een overzicht van alle afmetingen die je nodig kan hebben binnen Facebook? Hier vind je een verzameling terug van alle afmetingen die gelden voor het jaar 2020. Als Facebook deze afmetingen zou aanpassen, dan passen we deze pagina ook aan. Bovendien proberen we ze ieder jaar te updaten, zodat je zeker de laatste versie hebt. Indien er toch iets niet zou kloppen, mag je altijd contact met ons opnemen.

Inhoud


Facebook afmetingen paginaFacebook afmetingen posts & advertenties | Facebook Event CoverphotoFacebook Link Thumbnail Image DimensionsFacebook’s 20% regelTemplates

Facebook afmetingen pagina


TechWyse heeft een Facebook Cheat Sheet gemaakt met een overzicht van alle nodige Facebook afmetingen. Heel handig als je een Facebookpagina moet maken voor een bedrijf of Facebookposts moet ontwerpen voor een klant. En ze updaten deze ook regelmatig.

Facebook-afmetingen-Facebook-pagina

Hierbij nog even een overzicht van alle pagina-afmetingen:

  • Cover photo: 820 x 312 pixels
  • Profielfoto: 320 x 320 pixels (Displayed as 160 x 160 pixels)
  • Facebook Foto post: maximum 504 pixels breed. Aanbevolen grootte: 1200 x 628 pixels.
  • Facebook Video post: minimum 600 pixels breed, Aspect ratio supported: 4:3

Facebook afmetingen posts & advertenties


TechWyse heeft een handig overzicht gemaakt van alle Facebook afmetingen die je moet kennen als je Facebook advertenties gaat maken. Zowel de Facebook afmetingen op desktop als op mobile:

Facebook-afmetingen-facebook-posts

Facebook Event Coverphoto


Als je op Facebook een event aanmaakt, moet je ook een coverphoto instellen. De afmetingen hiervan zijn 784×295 pixels. Let er wel op dat deze afbeelding in het evenementenoverzicht veel kleiner wordt getoond (namelijk 288×192 pixels). Je kan dus best gebruik maken van deze template van yoconta bij het maken van de coverphoto:

facebook-afmetingen-event-coverphoto

Facebook Link Thumbnail Image Dimensions


Sinds midden september 2013 heeft Facebook de afmetingen van de thumbnails die verschijnen als je een link deelt, aangepast naar een groter formaat. Deze worden dan ook niet meer links van de titel, url en beschrijving geplaatst maar boven. Bovendien kan je zelf kiezen welke afbeelding tevoorschijn komt. Je moet dus niet meer rekening houden met de Open Graph, je kan gewoon zelf een afbeelding uploaden.

Het belangrijkste om te weten is dat de aspect ratio 1.91:1 is. Dus dat de breedte van de afbeelding 1.91 keer de hoogte moet zijn. Facebook beveelt zelf de afmeting 1200×630 aan, maar je kan ook de minimum afmeting van 600×315 pixels gebruiken. Als je een afbeelding gebruikt die kleiner is dan 600×315, dan verschijnt deze terug links van de titel, url en beschrijving en ook veel kleiner.

Facebook’s 20% regel


Als je een Facebook cover, promoted post, sponsored story of Facebook offer wil aanmaken, dan moet niet enkel rekening houden met de Facebook afmetingen maar ook met Facebook’s 20% regel.

Wat is die 20% regel precies?

Volgens de Advertising Guidelines van Facebook mag een afbeelding dat als advertentiemiddel wordt gebruikt slechts 20% tekst bevatten.

Hoe bereken ik die 20%?

Er bestaan een aantal interessante tools waarmee je met een paar muisklikken kan zien hoeveel procent van je afbeelding precies tekst bevat.

Maar sinds 7 september 2020, zou Facebook je advertenties hier niet meer voor afkeuren. Wel raden ze nog steeds aan om hier rekening mee te blijven houden, omdat advertenties met minder dan 20% tekst beter zouden presteren.

Templates


Handige templates: