Voorbeeld Facebook applicatie: KBC prepaid card

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card

Om hun nieuwe betaalkaart – de KBC prepaid card – te promoten, lanceerde KBC de Facebook applicatie ‘prepaid card‘. Een eenvoudige maar doordachte wedstrijd die zich enerzijds focust op de voordelen van de kaart en anderzijds op de prijs, namelijk een citytrip voor 2 personen. Mét uiteraard een KBC-Prepaid Kaart als ideale reisgezel.

De wedstrijd lijkt op het eerste zicht zeer eenvoudig en leuk en dat is juist het slimme eraan. Ze leren je namelijk kennis maken met alle voordelen van de kaart, zonder dat het gepusht of geforceerd overkomt. Je moet namelijk 5 vragen beantwoorden die allen ofwel over de KBC prepaid card gaan, ofwel over de stad waar de citytrip naartoe gaat. En dit geval Berlijn. Door er ook vragen over Berlijn tussen te steken, wordt de relevantie met de prijs nog groter en komt het minder over als een promotiecampagne. Terwijl het dat juist wel is.

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card-vraag-berlijn

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card-vraag-KBC-prepaid-card

Het feit dat je elke dag opnieuw kan deelnemen en zo de antwoorden – en dus ook het nieuwe product van KBC – beter en beter kent, maakt het een zeer geslaagde campagne.

En als je de wedstrijd deelt met je vrienden of je vrienden uitnodigt om deel te nemen, mag je meteen nog eens proberen om zo een hogere score te halen en om opnieuw de schiftingsvraag te kunnen invullen.

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card-score

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card-deel-met-vrienden

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-prepaid-card-nodig-vrienden-uit

In totaal houdt KBC drie wedstrijdperiodes van telkens 7 weken, waarin elke week een winnaar wordt gekozen. Op basis van de antwoorden en de schiftingsvraag. Van maandag 17 juni 2013 tot en met zondag 4 augustus 2013 kon je een citytrip van naar Barcelona winnen. Van maandag 16 september 2013 tot en met zondag 3 november 2013 een citytrip naar Berlijn (deze loopt momenteel dus nog). En van maandag 2 december 2013 tot en met zondag 19 januari 2014 een citytrip naar een nog reeds onbekende stad.

voorbeeld-facebook-applicatie-KBC-card-game-prijs-en-winnaars

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
The following two tabs change content below.

Lien Berden

Online Marketeer op Intracto
Ik ben een digitale marketeer die zich graag online vertoeft. Niet alleen om te communiceren, maar ook om te shoppen, muziek te luisteren, inspiratie op te doen, ... Momenteel werk ik als online marketeer bij het Digital Agency Intracto.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.